La “cristiana” Margarita Robles ignora que el Déu de Jesús no espia

381

Els demòcrates, independentistes o no, denuncien que la intervenció de la ministra de Defensa, Margarita Robles, al Congrés justifica l’espionatge per part de les clavegueres de l’estat que viola els drets i les llibertats democràtiques de les persones. Lògic és demanar la seva dimissió i la del president Pedro Sánchez com principal responsable.

2.- Margarita Robles es confessa “cristiana”. La pregunta és si l’espionatge que viola els drets i les llibertats de les persones i dels pobles es compatible amb el missatge evangèlic de Jesús i amb el Compendi de la Doctrina Social de l’Església. La resposta és que “no” és compatible”. El fi no justifica els mitjans i no tot s’hi val per liquidar la dissidència política. El pare Josep Llunell (1934-2020) va dir en una de les seves esplèndides homilies: “El poder, tant el polític com el religiós, és intolerant i es excloent. I no dubta en matar els innocents si en ells hi veu el més petit perill pel seu despotisme” (“Creients o comediants?”)

3.- El missatge de Jesús no te res a veure amb l’espionatge del poder que viola les persones a les que tracte com enemics que han de ser perseguits, empresonats i forçats a anar a l’exili. Jesús afirma: “Ja sabeu que es va dir: Estima als altres, però detesta els enemics. Doncs jo us dic; “Estimeu els vostres enemics, pregueu pels qui us persegueixen. Així sereu fills del vostre Pare del cel, que fa sortir el sol sobre bons i dolents i fa ploure sobre justos i injustos. Perquè, si estimeu els que us estimen, quina recompensa mereixeu?” (Mateu 5, 43-46).

4.- Jesús denuncia en un altre episodi: “Ja sabeu que els que figuren com a governants de les nacions les dominen com si en fossin els amos, i que el grans personatges les mantenen sota el seu poder. Però entre  vosaltres, no ha de ser pas així… “ (Marc 10, 42). El Compendi de la Doctrina social de l’Església ho comenta: “Jesús refusa el poder opressiu i despòtic dels caps de les nacions i condemna implícitament tota temptativa de divinitzar i absolutitzar el poder temporal. Només Déu ho pot exigir tot de l’home”

5.- En la mateixa línia, el Compendi  comenta un altre text neotestamentari: “Quan el poder humà escapa dels límits de l’ordre volgut per Déu,  s’autodivinitza i reclama la submissió absoluta. Esdevé  llavors la Bestia de l’Apocalipsi, imatge del poder imperial perseguidor” (Apocalipsi, 19, 20).

6.- Aplicar aquests textos a la política d’ara i aquí fa que sigui legítim, raonable i coherent concloure que els drets i les llibertats de les persones i dels pobles estan per damunt de tot poder humà, de tota repressió, de tota actuació despòtica, de tot espionatge, de la Bèstia apocalíptica.

Comparteix aquesta entrada