12. feb, 2015
  6171 Visites      0 Comentaris

“La Vanguardia” censura afers militars i religiosos

          Les xarxes socials desemmascaren una altra censura de “La Vanguardia”. En aquest cas, l’article censurat es de l’escriptor Albert Sánchez Piñol que tracta la proposta del tinent general Ricardo Álvarez-Espejo de crear un museu militar a Barcelona.

          Les xarxes descobreixen aquest episodi gràcies a una mala connexió entre l’edició impresa del diari i la seva pàgina web. L’article polèmic està a les xarxes demostrant que els diaris tradicionals ja no controlen el fet informatiu.

          L’explicació de l’afer donada pel director del diari del Grup Godó, Màrius Carol, a RAC1, també dels Godó, és contraproduent pel propi director, pel diari i pel grup. Carol qualifica de “salvapàtries” als qui estan a favor de la llibertat d’expressió i en contra de la censura, els acusa de “trencar cames” i els amenaça quan els adverteix que “ja ens trobarem pel camí”. Algú va fer veure a Carol la gravetat d’aquestes declaracions fins al punt que les va fer retirar de l’emissora. ¿Un nou gest censor? Però és inútil. Aquestes declaracions poden ser escoltades als diaris digitals. 

          La versió de Carol no coincideix amb la que Sánchez Piñol dona en una carta lliurada a les xarxes socials. ¿Qui diu la veritat? Sánchez Piñol guanya la batalla de la credibilitat en un afer que ja forma part de la història de “La Vanguardia”. Sánchez Piñol també explica que li han dit que el seu article es publicarà el diumenge, 15 de febrer, quan tothom ja l’ha llegit. Conclou la carta amb la seva ironia peculiar: “Hi haurà un article que he escrit jo, però que heu publicat vosaltres (les xarxes socials)”. Un fet inèdit en la història del periodisme mundial. 

          Ja fa temps diverses webs de signes ideològics diferents varen donar a conèixer que “La Vanguardia” va censurar tres posts sobre afers religiosos escrits per Oriol Domingo, periodista especialitzat en aquesta temàtica, a In saecula saeculorum. Aquest blog es va desvincular de “La Vanguardia” degut a aquest conflicte i s’ha convertit en una web sobirana (www.insaeculasaeculorum.cat i també www.orioldomingo.cat). Els posts censurats consten en aquesta web. Es titulen “Un article èticament indecent de Zarzalejos”, “Discrepàncies catalanes amb el portaveu episcopal espanyol” i “El príncep, el poble i Déu”.

          (Article publicat a www.tribuna.cat)

Fotografia de Museu Valencià d'Etnologia

A la xarxa


0 Comentaris



Escriu un comentari

* El correu electrònic no serà publicat