L’ultraespanyolista Borrell defensa l’Argentina independent dels reis d’Espanya

375

El monàrquic José Borrell (PSOE), que acusa als sobiranistes demòcrates i pacífics catalans de separatistes diabòlics, és tan ultra nacionalista que té dues nacionalitats, l’espanyola (no la catalana) i l’argentina, i no només una com la immensa majoria de la ciutadania.

1. EL 18 DE JULIOL DE BORRELL. Fa poc mes d’un mes (18 juliol 2019),  José Borrell feu públic que a partir d’aquell dia tenia dues nacionalitats,  l’espanyola i l’argentina. Va triar la data del 18 de juliol. Feia 83 anys (18 juliol 1936) que el general Francisco Franco posava en marxa un cruent cop d’estat contra la legítima i legal República espanyola. Gest significatiu de Borrell.

2. OLÉ, OLÉ. Borrell és un activista (estil PP, Cs, VOX, sectors del PSOE) contra la lliure determinació de Catalunya i dels catalans. Però ell, olé olé,  s’aprofita aquest dret universal dels pobles i de les persones per adquirir la nacionalitat argentina. Un altre gest significatiu d’aquest home de confiança de Pedro Sánchez.

3. L’ACTE D’INDEPENDÈNCIA. l xulesc Borrell, però, no té valor per admetre  que convertir-se en ciutadà argentí implica reconèixer i defensar la independència de la nació argentina respecta els reis espanyols… tan si Espanya és monàrquica, republicana, dictadura, liberal, comunista o una democràcia de baixa qualitat. I és que en un altre dia de juliol de fe 203 anys (9 juliol 1816) va aprovar-se l’Acta de la Declaració de la Independència Argentina.

 
Argentina independent d’Espanya

“En la benemérita y muy digna ciudad de San Miguel de Tucumán a nueve días del mes de julio de 1816: terminada la sesión ordinaria, el Congreso de las Provincias Unidas continuó sus anteriores discusiones sobre el grande, augusto y sagrado objeto de la independencia de los pueblos que lo forman. Era universal, constante y decidido el clamor del territorio por su emancipación solemne del poder despótico de los reyes de España (…) A su término fueron preguntados ¿Si quieren que las provincias de la Unión fuesen una nación libre e independiente de los reyes de España y su metrópoli? Aclamaron primeramente llenos de santo ardor de la justicia, y uno a uno reiteraron sucesivamente su unánime y espontáneo decidido voto por la independencia del país, fijando en su virtud la declaración siguiente:

“Nos los representantes de las Provincias Unidas en Sud América, reunidos en congreso general, invocando al Eterno que preside el universo, en nombre y por la autoridad de los pueblos que representamos, protestando al Cielo, a las naciones y hombres todos del globo la justicia que regla nuestros votos: declaramos solemnemente a la faz de la tierra, que es voluntad unánime e indubitable de estas Provincias romper los violentos vínculos que los ligaban a los reyes de España, recuperar los derechos de que fueron despojados, e investirse del alto carácter de una nación libre e independiente del rey Fernando séptimo, sus sucesores y metrópoli (y se añadió… “y toda otra dominación extranjera”).

“Quedan en consecuencia de hecho y de derecho con amplio y pleno poder para darse las formas que exija la justicia, e impere el cúmulo de sus actuales circunstancias. Todas, y cada una de ellas, así lo publican, declaran y ratifican comprometiéndose por nuestro medio al cumplimiento y sostén de esta su voluntad, bajo el seguro y garantía de sus vidas haberes y fama. Comuníquese a quienes corresponda para su publicación. Y en obsequio del respeto que se debe a las naciones, detállense en un manifiesto los gravísimos fundamentos impulsivos de esta solemne declaración”.

 

Comparteix aquesta entrada